Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

fredag den 19. juli 2013

Efter iris kommer dagliljer.....

Sådan er det i min sommerhushave - juni er irismåned og juli er dagliljernes måned.

Dagliljer bliver ikke angrebet af liljebiller, som det er tilfældet ved liljer fra løg. Dagliljer har almindelige rødder som andre stauder - trives i almindelig havejord, men stortrives i fugtig jord.

Lige nu sidder jeg i Kbh. og har gæstefotograf i sommerhuset - billederne er taget med I-phone.


 
Daglilje - Hemerocallis lilio-asphodelus flava
Høje tynde stængler med citrongule små blomster
 
 
 
 Daglilje Hemerocallis fulva
Stod i haven da vi overtog den

7 kommentarer:

  1. Ja, nå er det dagliljene sin tur. De er så flotte, og blomstrer så lenge. Ha en deilig dag!

    SvarSlet
  2. Beautiful flowers, great colors, the pictures always make me enjoy :) Regards

    SvarSlet
  3. Dagliljer er rigtig skønne :-D - sjovt som de er indrettet med Èn blomst om dagen;-)
    K.Gro

    SvarSlet
  4. Citrongule blomster er da bare dejlige og syrlige.

    SvarSlet
  5. Ingen have uden de smukke dagliljer :)

    SvarSlet
  6. Se det vidste jeg ikke om dagliljer. Jeg har gået og kigget efter de små røde biller i den ene daglilje jeg har. Det vil jeg så straks holde op med! Til gengæld står den så nok lidt for tørt, men det ved den ikke, så den blomstrer alligevel.

    SvarSlet
  7. Hvor har den daglilje dog en fin gul farve, meget smuk.
    Alle billeder på min blog bliver taget med en tlf. Jeg håber folk overlever. Jeg syntes de er ok nok...og jeg har alligevel ikke andet :) dine er også ok.. og det er smart de kan fjernsendes :)
    Kh
    Marianne

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære indlæg