Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

tirsdag den 21. maj 2013

Jeg anede det ikke...


...at syrener findes i fyldte udgaver. Så blev jeg så klog! Jeg opdagede det faktisk først, da jeg sad og redigerede billederne af min nye hvide syren.

Jeg har ikke kigget så meget på buske på nettet og i bøger - så derfor var dette lige gået min næse forbi. Jeg synes den er smuk herunder på billedet - selvom jeg normalt bedst kan lide de oprindelige former af blomster.

 
Jeg er spændt på at se den næste weekend fuldt udsprunget - busken er ikke særlig stor, da det  er en af de der små pakker fra Netto den stammer fra - tre pinde på 30 cm købt for 3-4 år siden.
 
 
For mig har syrener ellers bare været noget der altid har været i sommerhushaven - mange store buske med lilla blomsterspir og så et par dværgsyrener med blomster også i lilla.
  
 
 
 Til sidst lige en rapport /oversigt fra Irishaven - lige nu er der ikke så mange eller store stauder der blomstrer, men rigtig meget står lige på spring.
 

Naboens røde postkasse irriterer mig altid at få med på billederne - jeg kan godt finde på at retouchere den væk - men denne gang får I den med ! Der er alligevel lyserøde blomster på træet og gule blomster i bedet...og det er jeg heller ikke så vild med.  


Alle mine Judaspenge er rødlilla og meget små - jeg troede at jeg også havde sået hvide. Jeg er bare ikke gode venner med Judaspenge - den vil ikke gro ordentlig hos mig. Den kan vist ikke lide tung lerjord. Til gengæld er natvioler en succes hos mig - så pyt...og så må jeg vente lidt på dem.

Her er lidt af hvad der blomstrer i det små...... Clematis Grandiflora, Geranium Phaeum, Anemone Sylvestris, Stor Fladstjerne.

 

8 kommentarer:

  1. Dette var en nydelig Syrin!

    Klem

    SvarSlet
  2. Dejligt med et oversigtsbillede af din have. Dem savner jeg tit hos havebloggere. Jeg er heller ikke så god til det,
    men det giver jo et helt andet indtryk, når man kan se lidt mere.

    SvarSlet
  3. ...uha ja dere findes et hav af syrener efterhånden - men mon ikke de fleste af os tænker på den hvide og lilla enkelte udgave der voksede i vores bedsteforældres haver når vi hører ordet syren :0)

    Din lille ser skøn ud og springer snart ud. Min store hvide syren følger din i tempo kan jeg se - min er mere limegrøn end hvid endnu - her hvor den venter på at springe ud.

    *stor-SMILER* ét skridt til højre og postkassen er skjult bag træstammen.....en teknik jeg gerne bruger når der står en spade, trillebør eller andet i vejen - hvilket der oftes gør da vi altid har gang i projekter eller bare almindeligt havearbejde ;0) Hvor er den skøn din hvide storkenæb....og sommer anemoner.....min er først på vej i knop :0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  4. En flot syren den hvide, du har købt! Jeg ville sætte en busk eller lignende foran naboens røde postkasse, så du slipper for synet fra den vinkel!
    Det ser frodigt og dejligt ud i dit staudebed!

    SvarSlet
  5. Mine judaspenge står i tung ler, men jeg har kun lilla. De gror fint, men jeg lader dom også bare komme hvor de har lyst, hvis de står for dumt hiver jeg dem op.

    Din syren er smuk :)

    KH
    Marianne

    SvarSlet
  6. Det ser meget frodigt og fint ud hos dig,kan se der er meget på vej,syrenen er flot og den duft er noget helt særligt for foråret:)
    Du har mange hvide blomster!!
    Ha en god dag:)

    SvarSlet
  7. Så flott den er! Har du noe navn på den? Syriner er vakre blomster som dufter så deilig :-)

    SvarSlet
  8. Hej Berit.Skønne billeder fra din sommerhushave.Dejligt med oversigtsbilleder.Det giver et helt andet indtryk en bare en enkelt blomst.Utrolig smuk hvid syren du viser.Jeg fik en natviol på plantemarkedet i Lyngby....er rigtig spændt på at se den i blomst.
    God dag knus Jette

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære indlæg