Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

lørdag den 6. april 2013

Den første tidlige scilla

Dette er den første scilla der blomstrer her i byhaven. Den hedder Scilla mischtschenkoana også kaldet Persisk scilla. Den er så fin lyseblå på afstand og tæt på er den hvid med blå tegninger.

Den blomstrer allerede når den er ca. 5-10 cm over jorden, men den vokser videre til en højde på ca. 15-20 cm mens den blomstrer videre.

 
Den ligner porcelænshyacint Puschkinia scilloides - men porcelænshyacint har et senere blomstringtidspunkt i april/maj.


12 kommentarer:

  1. Søde er de. Mine er ikke dukket op endnu. Det er til gengæld den blå anemone.

    SvarSlet
  2. Hvor er den fin. Tak for præsentationen.

    SvarSlet
  3. En smuk en. jeg så en af de blå ved mit nedløbsrør for et dage siden. Det var min den første ;-)

    SvarSlet
  4. Hej Berit

    Dejligt med Scilla! En fin lille en, din mischtschenkoana - og så blomstrer de jo gerne længe:)

    Du må have en dejlig søndag!

    SvarSlet
  5. Din lille, lyseblå skilla er så sart og fin.
    Jeg har mange af de blå. Jeg må ud og se, om jeg har denne i haven et sted.

    Hilsen
    Jette
    Florafantastica

    SvarSlet
  6. Hej Berit.Hvor er den bare smuk din scilla.Mine er slet ikke kommet op endnu.
    Sjov måde den blomstre.
    Det blev desværre ikke dig der vandt mit billed af den fine iris........det var jo ellers lidt oplagt.Men rigtig god søndag til dig knus Jette

    SvarSlet
  7. Åh, så söt den är.
    Var på Louisiana igår och kanske var det sådana vi såg där i parken...
    Hemma i Malmö har inte någon av mina scillor kommit upp ännu, men de är bara de "vanliga" scillorna jag har. Än så länge.... hihi.
    Ha det gott!
    /Katarina

    SvarSlet
  8. Den lille lyseblå scilla er bare sød. Jeg har en del almindelige uden navn, men de er slet ikke fremme endnul
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Nordjylland

    SvarSlet
  9. Hvor er den smuk.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlet
  10. Kønne billeder. :)

    Jeg har for tiden gang i en give-away, hvor man kan vinde en bog, håber du tager et kig forbi?;

    elskershopping.blogspot.com

    SvarSlet
  11. åh så livsbekræftende ;0)

    Rigtig dejlig week-end Berit

    Knus Dorthe

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære indlæg