Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

lørdag den 30. juni 2012

Så lykkedes det endelig........

.... at se min staudevalmue i blomst. Sidste år havde den sin første og eneste knop i en weekend og den blomstrede selvfølgelig mens vi var hjemme i København - så da jeg kom tilbage weekenden efter, så lå kronbladene i bunden af bedet.

I år var der så to blomsterknopper og den første blomstrede i dag - det er varianten


Papaver orientale - Royal Chocolate Distinction


Den bliver beskrevet som mørk rød - men jeg synes nu jeg vil kalde den støvet rødlilla. Når jeg tænker på farven rød så er det sådan jordbærrød eller hindbærrød. Den kommer ikke til at matche de etårige røde valmuer på nogen måde - så nu skal jeg lige "tænke-tænke"....hvor kan den stå og se godt ud sammen med et par andre stauder.

Og se så lige denne frækkert hvor der stod "rød" på planteskiltet - den er godt nok rigtig lyserød og absolut ikke lige min stil - så den bliver gravet op og kommer i potte, så den kan blive byttet til en anden have hvor den passer ind.




Ellers er her rigtigt fint med rigtig mange dejlige blomster i bedene ... i farver jeg godt kan lide - men mere om det i et indlæg i morgen.

6 kommentarer:

  1. Kender godt det med staudevalmuerne, jeg nåede heller ikke det store show i år, men kunne da se at den hvide lige havde smidt kronbladene... men fine frøstande!! ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg læse hos Dalby at staudevalmuer oftest vælter - så jeg tror ikke jeg køber flere varianter. "Livet er for kort til opbinding"... for mig :o)

      Slet
  2. Dette var en fantastisk flott valmue!

    Ønsker deg en fin sommerkveld.

    SvarSlet
  3. En super skøn papaver, men ærgerligt at den ikke lige passer. Jeg har et par stykker, som jeg også har flyttet p.g.a. farven, og det gik helt fint. Jeg havde åbenbart ikke fået det hele med, så næste år skød den igen samme sted, og så fik jeg en til ;-)

    SvarSlet
  4. Rigtig smuk valmue.
    Den lyserøde lupin er da også smuk.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlet
  5. Tillykke:-)
    Jeg har ikke selv valmuer. Jeg er ikke så tosset med blomsten, men vinterstanderne elsker jeg.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære indlæg