Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

søndag den 7. august 2011

Der mangler en partner



Dette indlæg er inspireret af Frøken Solhat´s  blogindlæg "Perfekte partnere" - men her hos mig er der en sej fyr der faktisk mangler en partner - det er Solhat Echinacea purpurea Green Jewel.

Der er et par små gule babyer der har sneget sig hen til ham - men det er jo tydeligt ikke et godt match. 



Green Jewel bliver ved med at være limegrøn - Han søger vist efter et par viltre hvide damer eller hvad tror I vil passe til ham ?

Har nogen af jer denne solhat  ?  - hvor høj bliver den hos jer og hvor hurtigt vokser den til i bredden ?



12 kommentarer:

  1. Hej

    Jeg kender ikke selve solhatten. Men som partner tænker jeg den helt klassiske sankthansurt - som lige nu står lysegrøn og med et svagt rosa skær over blomsterne.

    - Ungersvenden

    SvarSlet
  2. Jeg tror din solhat vil have godt af selskab af en hvid fætter af en slags.
    Jeg er blevet ret vild med drejeblomst - var det mon noget?

    SvarSlet
  3. Uha kan du se at få de gule væk;)) Jeg tilslutter mig Lenes forslag Drejeblomst er også ny her hos mig og jeg er ret glad for den. Og så tror jeg også at de 2 som Dorthe havde som perfekte partnere til sin solhat ville gå til denne også.

    SvarSlet
  4. Uha, jeg bliver da ved med at støde på nye solhatte, har kun den traditionelle Magnus, men skal vist ha´nogle flere... Dine grønne solhatte kunne nok se fine ud sammen med Scabiosa ochroleuca, der er cremehvid, den bliver dog 60-100 cm høj, men mon ikke denne solhat får noget mere højde på til næste år.

    SvarSlet
  5. Ihh hvor er den fin, endnu en spændende plante fra din have. Har ikke noget bud på en perfekt partner, så jeg vil vente i spænding og se hvad du ender op med.
    Mange hilsner Mette

    SvarSlet
  6. Jeg har også plantet green jewel i år, og indtil videre står den sammen med violet og limefarvet prydtobak. Det ser egentlig ok ud, men jeg skal også have fundet noget mere permanent, så jeg følger interesseret med i forslagene.

    SvarSlet
  7. Den hvide solhat vil altså også være et godt makkerskab...

    SvarSlet
  8. hvid eller måske en gul solhat, kunne da godt passe sammen ;)

    SvarSlet
  9. Ja, jeg tør ikke komme med et bud, for jeg har jo forstået på både Staudefeen og Claus Dalby, at solhattene vil have plads og lys i foråret. Så det skal jo ihvertfald nok været noget et-årigt.
    Men den er ihvertfald flot, din Green Jewel :-)

    SvarSlet
  10. Søde Berit - Tak for linket ;0)

    Jeg kender den desværre ikke - endnu.....men som Lisbeth siger så ville både Liatris og Anis Isop med deres lime grønne gøre sig godt........

    ....ellers ville jeg prøve med hvid hastata/spydverbena eller hvad med en hvid violfrøstjerne der kan sende smukke hvide skyer ud over den - dreje blomst er også smuk, men den bliver vil jeg tippe på en hel del højere end solhatten:0)

    Jeg vil umiddelbart tippe at den bliver højere næste år - og at den har brugt i år på at etablere rodnet....smuk er den, og ville passe godt til min "Green envy" :0)

    Knus fra en stadig ferieramt solhat :0)

    SvarSlet
  11. Ja jeg ville også tro at creme og hvide vil passe godt til, eller måske sart gule som feks. Skønhedsøje "moonbeam"
    Annette

    SvarSlet
  12. Tak for alle kommentarer og forslag - det giver stof til eftertanke før jeg flytter rundt på div. stauder. Det er godt lige at få det vendt her på bloggen, så man ikke selv tænker for ensrettet.
    Ja, Hanne - jeg skal jo også huske på at den ikke vil "klemmes" om foråret, så det skal jo være nogen partnere der også udvikler sig sent på foråret og ikke er for kraftige i væksten. Jeg må op og se på om der er noget jeg allerede har som egner sig til flytning eller om jeg skal ud og investere i nye planter :o)
    Hilsen Berit

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære indlæg