Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

mandag den 18. juli 2011

Kontraster


Denne kombination af komplementærfarver / kontraster er der mange af i min have - her er det stauden farvegåseurt  Anthemis E.C. Buxton og 1-årig kornblomst der er sået som en tæt gruppe mellem stauderne.


Så kommer der også lige et par dagliljer - jeg havde nær sagt "som sædvanligt" !


Marocco Red - den blev beskrevet som rød da jeg købte den, men det er den ikke - den er varm rødbrun med orange hals. En meget robust daglilje og etablerer sig hurtigt med stor græsagtig bladetue og mange stængler og knopper.


Daglilje hemerocallis Burning Daylight er ikke for de farvesarte - der er fuld knald på den gul-orange blomst.


5 kommentarer:

  1. Den gul-orange daglilje er superflot og ser rigtig varm gul ud. Den tror jeg kunne være god i mit solskinsgule bed :-)

    Det ser godt ud med komplementærfarverne :-)

    SvarSlet
  2. Ja, jeg er jo bestemt ikke farvesart :-D, så jeg synes selvfølgelig at din knaldgule daglilje er skøn!
    Bedet med Artemis er rigtigt kønt og naturligt :-)

    SvarSlet
  3. Jeg synes den gule gåseurt er utrolig sød. Den må jeg da vist overveje til det gule bed, jeg går og pønser på.

    SvarSlet
  4. Flotte blomster, jeg er også glad for solskins-gule blomster, de lyser så dejligt op, især i denne periode med alt det gråvejr.

    SvarSlet
  5. Gåseurten er rigtig fin og Marocco Red er også skøn. Den gule daglilje er nok lige en tand for skrap til mig ;-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære indlæg