Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

mandag den 11. juli 2011

En til daglilje fra weekenden


Så er det en gul daglilje jeg vil vise jer.
Jeg er ikke så meget til de dagliljer der har krøllede kanter - jeg kan bedre lide dem med glatte kanter i stjerneform.

Men..men, den her daglilje Hemerocallis Molokai - den har alligevel vundet mit hjerte. 
Sidste sommer hvor den kun havde 1 gren med knopper, så sad jeg tit på min lave strandstol så jeg var lige på højde med blomsterne og rigtig kunne nyde dem.
Kan I lige se det for jer - der sad jeg og var helt glad i låget.


Bladene er ikke helt så mange på denne i forhold til på Ice Carnival, som nærmest har en tue af blade.


Der var faktisk 3 blomster stængler i år  - men jeg fjols kom til at rive den ene af da jeg skulle fjerne et gult blad - pludselig stod jeg med en hel fane af blade og stængel i hånden  - Øv.

Nå, men...- 2 gange fem-seks knopper er jo også en god blomstring og det glæder jeg mig til i næste weekend.

11 kommentarer:

  1. Kom lige forbi.

    Hvor er den da smuk.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  2. Det er altså en skøn daglilje - øv altså med den stængel! Jeg vil helt klart have flere dagliljer.

    SvarSlet
  3. Har desværre ikke plads til en masse dagliljer, men din er da fantastisk smuk :-)

    SvarSlet
  4. Jeg kan tydeligt se dig for mig :-). Siddende i strandstolen glad og fro. Smuk er den da bestemt også.

    Bedste sommerhilsner
    Birgitte

    SvarSlet
  5. Smiler... jeg kan også lige se dig for mig siddende der og kigge henført på den :-D Sådan noget kunne jeg også godt finde på.
    Den er jo pragtfuld, Molokai! Hvor køber du dine dagliljer henne, sådan som denne f.eks.? :-)
    You and me both, jeg kom også til at knække en hel fane af knopper af mine orange skønhed for nogle dage siden... man kunne sparke sig selv, ikke. Men pyt, så længe der var flere så går det jo nok.

    SvarSlet
  6. Wow en lækker sag!! Den måtte godt vokse i min have ;-)

    Ha' en dejlig dag.

    SvarSlet
  7. Dagliljer har jeg ikke i min hage men de er jo så nydelige, jeg tror det må gjøres plass i et bed til det.
    Ha en strålende dag ,Marit.

    SvarSlet
  8. Ten też piękny, ma ładną falbankę.
    Pozdrawiam.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære indlæg