Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

fredag den 22. april 2011

Påskeliljer og travlhed i haven.



Alle mine påskeliljer er ikke sprunget ud endnu, da de står i halvskygge.
Så jeg kan ikke holde mandetal, når det gælder hvor mange forskellige der faktisk er i haven.

.....men, jeg kan vise jer en, som jeg endnu ikke har set på de andre haveblogs, hvor jeg har været på besøg.

Det er en tidlig mini-påskelilje - Rip van Winkle.  Pjusket og lidt sød, synes jeg.

Jeg er ellers ikke så meget til fyldte blomster, men den her faldt jeg alligevel for den første gang jeg skulle bestille på internet for nogen år siden.

Her i påskeferien er det første gang jeg rigtig har mulighed for at gøre sommerhushaven forårsklar og få sået alle mine frø - så jeg har travlt her i Irishaven.



Jeg får ikke blogget så meget og heller ikke besøgt så mange andre blogs - men hvor er det dog skønt at få de nye iris fra England plantet og også at få flyttet rundt på en del andre stauder.

......og så var vi lige i Silvan efter trådhegn - og der smuttede så lige denne clematis med ned i vognen - ups  :o)

7 kommentarer:

  1. Kender godt det der med at der lige smutter en plante i vognen. Det er så fristende. Sikke en smutter dog, den bliver dejlig i haven.
    Sød lille pjuskelilje, den har jeg ihvertfald aldrig set før.
    God påske.

    SvarSlet
  2. Ja, lige den narcis har jeg også haft et godt øje til. Måske skal den i kurven til efteråret. Den er sjov og fræk.

    Det er da også fuldstændig umuligt at sidde inde foran computeren i det skønne havevejr. I sær når sommerhushaven skal "åbnes" for sæsonen.

    Fortsat god påske og arbejdslyst
    Birgitte

    SvarSlet
  3. Det er godt nok en dejlig påskelilje - netop som du skriver lidt pjusket.

    Det bliver spændende at se dine nye iris, når de springer ud :-)

    SvarSlet
  4. Ja, det er da en ualmindelig sød lille forpjusket én.

    Og klematis kan man jo næsten heller ikke få for mange af.

    SvarSlet
  5. En sød og lidt pjusket narcis. Meget gul, men den har sin egen charme ;-)
    Kender godt det med haveting, som helt uplanlagt forvilder sig ned i indkøbsvognen ;-)

    SvarSlet
  6. Lille Pjuske kommer også på min liste til efteråret for den er rigtig sød.

    En Montana clematis.. det er guf. Den bliver du glad for, og den kan blive stor.

    Ha' nu en dejlig aften.

    SvarSlet
  7. Jeg synes især om den den pjuskede i knop hvor den har noget sart over sig. Jeg købte en lignende sidate år og plantede ud, men den er ikke at se nogensteder og jeg har selvfølgelig glemt hvor jeg plantede den.
    Det er dejligt med så mange gode havedage, men det holder hårdt med at komme rundt og lægge kommentarer hos alle havebloggere;o)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære indlæg