Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

onsdag den 30. marts 2011

Tænk, hvilken forvandling.......

Tænk, hvilken forvandling der er i vente!

Jeg har siddet og ryddet op i sommerens billeder og fandt nogen af det område hvor jeg udvidede mit staudebed ud i græsplænen og som viser "årets gang" i lige det område af haven.

Når jeg starter i tidligt forår med at rydde op i bedet, så tror jeg hvert år at nu har græsset kvalt alt i mit lange staudebed langs hækken.


...... men så bliver det sent forår med forglemmigej og små grønne staudeskud der dækker den kedelige brune jordfarve.

Det virker hver gang, som om det er lidt af et mirakel der er sket bare en måned senere:


Jeg har spredt rigtig mange frø af forglemmigej ud over alle bedene - så jeg håber på et endnu større blåt slør i sæson 2011.

Bemærk at jeg "klog af skade" har lært at lægge trædesten, så man kan nå ind at luge overalt i bedet.

Jeg bruger lige nu knækkede fliser i mangel af bedre sten ( det ser ikke særlig pænt ud ) - men der bliver jo heldigvis hurtigt dækket af for dem når planterne går i gang med deres vækst.

Hvad bruger I til trædesten i bedene ?

8 kommentarer:

  1. Det ser hyggeligt ud, og forglem mig ej, er en fin forårsplante. Kan godt forstå, du gerne vil have mange af dem :-)

    SvarSlet
  2. Ja der er noget at glæde sig til og nu sker der en udvikling dag for dag:)
    Dit bed med forglemmigej ud over det hele bliver rigtig dejligt:)

    SvarSlet
  3. dejligt at du har sådan nogle billeder, som beskriver årets gang. Jeg bliver bare så glad hver gang det lykkes og væksterne kommer op ad jorden igen. Smart ide med de knækkede sten, de fylder heller ikke så meget;-)
    Kh lone.g

    SvarSlet
  4. Belært af erfaringer fra kloge havemennesker, lægger jeg også trædesten i det bed jeg er ved at plante til, og kan godt se det bliver nødvendigt for at kunne nå rundt. Jeg har nogle marksten i overskud og forsøger at finde nogle med en flad side, som jeg kan lægge opad. Så må vi se om det virker når bedet "kommer igang" i løbet af sommeren.

    - Og fotos kan man bare ikke få for meget af. Skønt at se sommerbillederne når man kigger på alt det brune lige nu. :o)

    SvarSlet
  5. Tænk, at det går så hurtigt. I år skal jeg også huske at tage nogle flere billeder, så jeg kan huske, hvad der er i bedene.
    Jeg har ikke trædesten endnu, men det er en rigtig god ide.

    SvarSlet
  6. Jeg har besluttet mig for at der også skal trædesten - måske en helt lille sti - i de bede jeg anlagde sidste år. Burde have tænkt på det dengang, men sådan er der så meget. Jeg laver stien af marksten - tror jeg.

    I starten af min havekarriere, hvor vi bor nu, lugede jeg rask væk en masse planter væk - indtil jeg fandt ud af at det var kærmindesøster. Skam dig!
    De er fantastisk yndige.

    SvarSlet
  7. Jeg har forsøgt at gøre adgang til bedene mulig fra begge sider, men i dag måtte jeg sande, at det ene staudebed er for bredt. Som trædesten overvejer jeg at skære nogle træstammer i "skiver", som vi alligevel har liggende - eller rettere at overtale en med en motorsav til at gøre det :-).

    Godt du lige mindede mig om, at jeg sidste år fordelte to poser forglemmigej ud over det ene staudebed. Gad vide om de kommer op i år.....

    God weekend
    Birgitte

    SvarSlet
  8. Hej Berit
    Tak for velkomsten, glæder mig over alle de skønne blogs jeg fik øjnene op for noget tid siden og tænkte , det vil jeg da også!!!!:)Har også været inde og kigge hos dig tidligere :) dejligt sted :)
    God weekend.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære indlæg