Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

onsdag den 29. september 2010

Min yndlingsblomst er Iris Sibirica

Iris Sibirica Soft blue
Jeg har ikke tal på hvor mange forskellige stauder jeg har fået samlet i sommerhushaven de sidste 4-5 år - men der er især en staude jeg er blevet så glad for og det er sibirisk iris.

Jeg er faktisk blevet lidt ramt af samlermani - jeg kan mærke det når jeg surfer rundt på internettet og leder efter planteskoler der forhandler Iris Sibirica og dagliljer. 

De findes i hundredvis af farver og "faconer", da de krydser sig villigt indbyrdes. Der er derfor også kommercielt lavet alverdens smukke hybrider bl.a. i USA, UK og Tyskland.

I USA findes der planteskoler der kun dyrker og forhandler dagliljer. Jeg ser konstant nogen varianter jeg må have på ønskelisten.

1 kommentar:

  1. Velkommen til blogverden !

    Din blog ser jo fremragende ud og den skal nok blive vel besøgt med tiden.

    Jeg vil glæde mig til at holde øje med din blog :-)

    Mange hilsner fra 9haven.dk

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære indlæg